Search

Search form

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Angkor Gold ends deal with miner Blue River

Angkor Gold ends deal with miner Blue River

Angkor Gold ends deal with miner Blue River

Canadian mining firm Angkor Gold Corp has terminated its earn-in exploration agreement with Vancouver-based junior mining firm Blue River Resources Ltd, putting an end to the latter’s drilling on Angkor’s gold- and copper-rich Banlung Tenement, according to a statement released by Angkor yesterday.

This agreement and four other licences were each renewed and extended for three years by Angkor in March. Prior to the abrupt cancellation of the Blue River contract, Angkor had five exploration licences covering approximately 983 square kilometres of land in Cambodia.

Under the terms of the now-terminated contract, Blue River had committed to invest $3.5 million over a four-year period in exchange for up to 50 percent interest in the licence.

RECOMMENDED STORIES

  • Rainsy and Sokha ‘would already be dead’: PM

    Prime Minister Hun Sen on Sunday appeared to suggest he would have assassinated opposition leaders Sam Rainsy and Kem Sokha had he known they were promising to “organise a new government” in the aftermath of the disputed 2013 national elections. In a clip from his speech

  • Massive ceremony at Angkor Wat will show ‘Cambodia not in anarchy’: PM

    Government officials, thousands of monks and Prime Minister Hun Sen himself will hold a massive prayer ceremony at Angkor Wat in early December to highlight the Kingdom’s continuing “peace, independence and political stability”, a spectacle observers said was designed to disguise the deterioration of

  • PM tells workers CNRP is to blame for any sanctions

    In a speech to workers yesterday, Prime Minister Hun Sen pinned the blame for any damage inflicted on Cambodia’s garment industry by potential economic sanctions squarely on the opposition party. “You must remember clearly that if the purchase orders are reduced, it is all

  • Ex-RFA journos accuse outlet

    Two former Radio Free Asia journalists held a press conference yesterday claiming they are each owed $28,000 by the US-funded radio broadcaster, which shuttered its in-country operations in September amid a government crackdown on independent media. The journalists, Sok Ratha and Ouk Savborey, maintained they organised