Search

Search form

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Cambodia's first lighter factory in the works

Cambodia's first lighter factory in the works

Cambodia's first lighter factory in the works

IMPORTED cigarette lighters may become a thing of the past with a US$2 million lighter factory planned for Phnom Penh.

China's Xinhai company intends to launch the plant to replace imported lighters, said Ith Praing, secretary of state at the Ministry of Commerce.

He said that the factory would fill demand for millions of lighters each year. "Every family needs a lighter. When the factory is ready, we can replace imported lighters," he said

"People need lighters because electricity is not available," said another government official. Most lighters are imported from Vietnam and cost about 500 riels each.

RECOMMENDED STORIES

  • Rainsy and Sokha ‘would already be dead’: PM

    Prime Minister Hun Sen on Sunday appeared to suggest he would have assassinated opposition leaders Sam Rainsy and Kem Sokha had he known they were promising to “organise a new government” in the aftermath of the disputed 2013 national elections. In a clip from his speech

  • Massive ceremony at Angkor Wat will show ‘Cambodia not in anarchy’: PM

    Government officials, thousands of monks and Prime Minister Hun Sen himself will hold a massive prayer ceremony at Angkor Wat in early December to highlight the Kingdom’s continuing “peace, independence and political stability”, a spectacle observers said was designed to disguise the deterioration of

  • PM tells workers CNRP is to blame for any sanctions

    In a speech to workers yesterday, Prime Minister Hun Sen pinned the blame for any damage inflicted on Cambodia’s garment industry by potential economic sanctions squarely on the opposition party. “You must remember clearly that if the purchase orders are reduced, it is all

  • Ex-RFA journos accuse outlet

    Two former Radio Free Asia journalists held a press conference yesterday claiming they are each owed $28,000 by the US-funded radio broadcaster, which shuttered its in-country operations in September amid a government crackdown on independent media. The journalists, Sok Ratha and Ouk Savborey, maintained they organised