Search

Search form

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - New head at hotel: Fresh boss for Sofitel

New head at hotel: Fresh boss for Sofitel

New head at hotel: Fresh boss for Sofitel

THE capital’s Sofitel Phnom Penh Phokeethra hotel announced on Friday the appointment of a new general manager.

French national Charles-Henri Chevet will fill the role following the relocation of previous general manager Didier Lamoot to Sofitel’s property at Bora Bora, in Tahiti.

Chevet has previously worked at the Siem Reap-based Sofitel Angkor Phokeethra Golf and Spa Resort.

“Siem Reap is the great proving ground in Cambodia,” he said in a press release.

“Phnom Penh is a great attraction for entirely another reason – because we’ve only laid the foundation of the destination it’s yet to become, both for leisure and corporate travellers.”

RECOMMENDED STORIES

  • Rainsy and Sokha ‘would already be dead’: PM

    Prime Minister Hun Sen on Sunday appeared to suggest he would have assassinated opposition leaders Sam Rainsy and Kem Sokha had he known they were promising to “organise a new government” in the aftermath of the disputed 2013 national elections. In a clip from his speech

  • Massive ceremony at Angkor Wat will show ‘Cambodia not in anarchy’: PM

    Government officials, thousands of monks and Prime Minister Hun Sen himself will hold a massive prayer ceremony at Angkor Wat in early December to highlight the Kingdom’s continuing “peace, independence and political stability”, a spectacle observers said was designed to disguise the deterioration of

  • PM tells workers CNRP is to blame for any sanctions

    In a speech to workers yesterday, Prime Minister Hun Sen pinned the blame for any damage inflicted on Cambodia’s garment industry by potential economic sanctions squarely on the opposition party. “You must remember clearly that if the purchase orders are reduced, it is all

  • Ex-RFA journos accuse outlet

    Two former Radio Free Asia journalists held a press conference yesterday claiming they are each owed $28,000 by the US-funded radio broadcaster, which shuttered its in-country operations in September amid a government crackdown on independent media. The journalists, Sok Ratha and Ouk Savborey, maintained they organised