Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Back online/Case 002 initial hearing set for June 27

Back online/Case 002 initial hearing set for June 27

First of all, this blog has been down for the past few months and posts from earlier this year have been deleted due to some combination of the PPPost site being hacked and our transition to new software. We apologize for these difficulties, which we hope will not be repeated.

In tribunal news today, the court has announced the date of the initial hearing second case – featuring Khmer Rouge Brother No 2 Nuon Chea, head of state Khieu Samphan, foreign minister Ieng Sary and social action minister Ieng Thirith – will open on June 27. At this hearing, according to a document posted on the court’s website today, the parties will submit proposed witness lists and raise preliminary objections, and the lead civil party lawyers will offer initial specifications of the reparations awards they will be seeking in the case.

 So-called “substantive hearings”, featuring witness testimony and oral argument, are likely to begin in August.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

Defence Minister Tea Banh yesterday said the popular appeal of the Cambodia National Rescue Party’s pledge to substantially boost commune budgets p

Opposition surrogate Kong Korm speaks to supporters at a campaign event on Monday in Prey Veng province in front a CNRP banner bearing the face of ex-party leader Sam Rainsy. Facebook

The National Election Committee has rejected an opposition campaign advertisement from airing on a state-owned television station because it featur