Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - ADB gives millions in flood aid

ADB gives millions in flood aid

The Asian Development Bank yesterday announced a pledge of nearly $82 million in financing to Cambodia to help with recovery after last year’s floods, and to strengthen infrastructure to mitigate the impacts of future extreme weather.

According to the ADB, the $81.7 million – which includes a $6.7 million grant from the Australian government – will go towards rebuilding nearly 400 kilometres of roads, three bridges and nine irrigation plants in six provinces, with construction to wrap up in 2017.

“Reconstruction of critical infrastructure will help restore livelihoods by re-establishing access to markets and social services and increasing agricultural production,” Eric Sidgwick, ADB country director for Cambodia, said in the statement.

Earlier this month, Cambodia’s National Committee for Disaster Management revised down its estimated cost for flood-related repairs to $356 million from $500 million. Flooding last year affected 20 provinces, killing 168 people.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

Defence Minister Tea Banh yesterday said the popular appeal of the Cambodia National Rescue Party’s pledge to substantially boost commune budgets p

Opposition surrogate Kong Korm speaks to supporters at a campaign event on Monday in Prey Veng province in front a CNRP banner bearing the face of ex-party leader Sam Rainsy. Facebook

The National Election Committee has rejected an opposition campaign advertisement from airing on a state-owned television station because it featur