Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Off-air IBC denies claims

Off-air IBC denies claims

I BC television went off the air for five days because of its reporting on the failed coup according to a Thai language newspaper in Bangkok.

But the allegations were denied by IBC general manager Dr Prommin Lertsuridej who said IBC shut down between July 30-August 4 due to technical problems.

Sao Heourn, an IBC journalist in an interview with the Post confirmed that during the failed coup IBC broadcasted nothing about the affair except for official government statements released to the TV station.

IBC, a Thai-owned-TV station, began broadcasting in Phnom Penh in early May 1993 and has become the most popular TV station in the city with over 70 percent of people watching the broadcasts, according to Heourn.

He said IBC had received hundreds of inquiring calls from viewers during the period it went off air.

IBC broadcasts programs from 11 am to 12 pm everyday including CNN International News, Khmer news, and cultural, sporting and entertainment programs.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

ONE FC

ONE FC hits the Kingdom

Three Cambodian fighters prepare for one of the biggest sporting events ever held in Phnom Penh.

techfest

Getting high tech in Phnom Penh

On Monday, creative, tech-savy Cambodians got together to exhibit Apps, drones and cameras helping tackle social, environmental and political issues in Cambodia at a USAID backed innovation show.

Scot Marciel

'Not locked in'

Scot Marciel, one of the US State Department's top Asia diplomats, sat down with State of Play during a whistle-stop tour of the region.

This month 20 years ago...

1994-08-26 07:00
Preah Vihear refugee crisis
1994-08-26 07:00
No respect for Khmer women
1994-08-26 07:00
Hopes of captives' release decline
1994-09-09 07:00
Press Law fears
1994-08-26 07:00
Red light crackdown begins
1994-08-26 07:00
Students back up Huot victory claim