Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - American men plead not guilty in sex cases

American men plead not guilty in sex cases

THREE Americans charged with travelling to Cambodia to have sex with children have pleaded not guilty in a US court, it has been reported.

Ronald Boyajian, 49, and Erik Peeters, 41, both from California, and Jack Sporich, 75, of Arizona, entered their pleas on Monday in US federal court. They are being held without bail, and their trials are to begin on November 10, according to The Associated Press.

The men were removed from Cambodia last month under a new international law-enforcement operation dubbed Operation Twisted Traveller, which targets American nationals who travel abroad to engage in illegal sexual activity with children.

According to court affidavits, Boyajian is suspected of molesting a 10-year-old Vietnamese girl, and Peeters is accused of sexually abusing at least three Cambodian boys. Sporich is suspected of molesting at least one underage Cambodian boy.

If convicted, the men face up to 30 years in prison for each of their victims.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

Defence Minister Tea Banh yesterday said the popular appeal of the Cambodia National Rescue Party’s pledge to substantially boost commune budgets p

Opposition surrogate Kong Korm speaks to supporters at a campaign event on Monday in Prey Veng province in front a CNRP banner bearing the face of ex-party leader Sam Rainsy. Facebook

The National Election Committee has rejected an opposition campaign advertisement from airing on a state-owned television station because it featur