Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Chinese newspaper rejects report

Chinese newspaper rejects report

I consider that the article "Chinese press offers rose-tinted spectacle"

(Post, July 14, 2006) is inconsistent with the facts.

The story stated: "The top editors of Phnom Penh's three Chinese language daily

newspapers have told the Post that, although they enjoy considerable freedom of expression,

they face a strict directive from the Chinese government to report only good news."

That does not include me. When I gave an interview to the Post reporter I never said

our newspaper "face[d] a strict directive from the Chinese government to report

only good news." So please impart a correction for me.

Liu Xiao Guang - Editor in chief, The Commercial News - Phnom Penh

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Explore the durian and rubber farms of Kampong Cham

Take a drive north of Kampong Cham, past the dirt roads and the dense greenery.

Kem Sokha talks politics, power and Hun Sen

Kem Sokha, leader of the Cambodia National Rescue Party, sat down with The Post’s Alex Willemyns and Mech Dara to discuss his supporters’ initial disappointment with this year’s

NEC officials tally votes during a recount last week in Phnom Penh.

Cambodia’s National Election Committee last week rejected 33 of 61 complaints filed over the conduct of June 4’s commune election, according to a s

People search for their names on the voter lists at a polling station in Kampong Cham’s Veal Vong commune earlier this month.

Four years ago, when the opposition snatched Kampong Cham away from the ruling party in 2013 national elections, it hinted at a deeper shift taking