Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Couple guilty of teacher’s murder

Couple guilty of teacher’s murder

A Bantey Meanchey court yesterday convicted a married couple of killing a schoolteacher whose body was later discovered by children.

Yav Vy was sentenced to 10 years in prison, and her husband, Set Sokhom, was sentenced to 13 years, about nine months after the police found the body of Lor Muysay, who the couple killed during a dispute about money, Banteay Meanchey provincial Judge Ith Samphors said.

The murder occurred on January 28, when Muysay, a teacher at Kot Sot primary and secondary school, visited the couple’s home to confront them about money they owed her, Samphors said.

During the ensuing argument, Vy pulled out a machete and hacked at the back of Muysay’s neck, Samphors said. Sokhom then began beating Muysay with a garden hoe until the woman died.

The couple dragged Muysay’s body to a large, concrete water jar, in which it was later discovered by schoolchildren at play. Police investigating the murder said her head appeared to have been brutally beaten.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

Defence Minister Tea Banh yesterday said the popular appeal of the Cambodia National Rescue Party’s pledge to substantially boost commune budgets p

Opposition surrogate Kong Korm speaks to supporters at a campaign event on Monday in Prey Veng province in front a CNRP banner bearing the face of ex-party leader Sam Rainsy. Facebook

The National Election Committee has rejected an opposition campaign advertisement from airing on a state-owned television station because it featur