Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Sentences heavy for smugglers

Sentences heavy for smugglers

Two foreign nationals accused of smuggling 2.9 kilograms of cocaine into the Kingdom for an international drug-trafficking ring were convicted in the capital on Monday.

Corro Zuzunaga Enrique Bruno, 54, a Peruvian citizen, and Promkhot Phattarawadee, 31, a Thai national, were each sentenced to 25 years in prison and fined 25 million riel [about $6,250], for violating Article 40 of Cambodia’s Anti-Drug Law, said Kor Vandy, presiding judge at the Phnom Penh Municipal Court.

Bruno was arrested at Phnom Penh International Airport on May 7, carrying 10 metal tubes filled with cocaine, smuggled from Venezuela.

Promkhot was arrested two days later at Lucky Guesthouse in Tuol Kork district after anti-drug police had Bruno call his employer in Thailand to arrange delivery of the drugs.

Promkhot and Bruno could not be reached for comment. However, a security officer employed at Prey Sar prison, who asked to remain anonymous, told the Post that both suspects have filed appeals.

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

Defence Minister Tea Banh yesterday said the popular appeal of the Cambodia National Rescue Party’s pledge to substantially boost commune budgets p

Opposition surrogate Kong Korm speaks to supporters at a campaign event on Monday in Prey Veng province in front a CNRP banner bearing the face of ex-party leader Sam Rainsy. Facebook

The National Election Committee has rejected an opposition campaign advertisement from airing on a state-owned television station because it featur