Search form

Login - Register | FOLLOW US ON

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - TV factory opens

TV factory opens

Singapore's Thakral Group opened a factory on the outskirts of Phnom Penh on Feb

16 which will produce 300,000 televisions a year for the local market and for export,

a company representative said.

The firm's wholly-owned Cambodian unit, Thakral Cambodia Industries Ltd, invested

$4 million in the plant, said project manager Roy Matthew.

"This factory is designed to assemble 300,000 TV sets per annum at full capacity,

Matthew said.

"We believe that Cambodia has good potential for growth particularly in the

electronics sector," he said.

Matthew said a recent survey found television ownership in Cambodia was at a rate

of only one set for every 111 people, compared with rates of around one set for every

five people in developed countries.

Matthew said the Cambodian market will form an important base for production while

part of the plant's output will be exported to various countries including Laos and

countries in the Middle East and Africa. - Reuters

0

Comments

Please, login or register to post a comment

Latest Video

Bodies of Cambodian peacekeepers returned to Kingdom

The bodies of four Cambodian peacekeepers killed by a Christian militia in Central African Republic were repatriated to the Kingdom and honoured in an airport ceremony on May 21.

Phnom Penh eats: Ptas Nak Battambang

As the name suggests, Ptsa Nak Battambang – which in English means Battambang's house – is the right place for those who want to try some of the province's typical dishes in Phnom Penh.

People drive past an advertisement for beer.

Prime Minister Hun Sen issued a directive on Friday banning the sale and consumption of alcohol on June 3 and 4 to prevent unrest during commune el

Military police stand guard outside a polling station that was allegedly prematurely closed to eligible voters during the 2013 general election in Kandal province. Photo supplied

The Ministry of Defence on Friday lashed out at civil society and election monitoring groups, claiming a