Search

Search form

Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Live to air

Live to air

Live to air

ABC Radio Australia celebrated Khmer New Year with its first outdoor broadcast away from Phnom Penh. Siem Reap was the chosen locale for a two-day live broadcasting stint held on April 15 and 16.

Crowds of around 500 braved the midday sun to watch the broadcasts on a site across the river from the Old Market, and were entertained by Cambodian comedy duo Khat Sokhim and Khat Cham Roeun.

Seda Douglas, executive producer of Radio Australia’s Khmer service, said, “Over the past few years we’ve broadcast live from Cambodia at the Water Festival in Phnom Penh and received an overwhelming response from our audiences. So this year we felt it essential to share the important festivities of the Khmer New Year with our audience in Siem Reap and surrounding rural provinces.”

RECOMMENDED STORIES

  • Rainsy and Sokha ‘would already be dead’: PM

    Prime Minister Hun Sen on Sunday appeared to suggest he would have assassinated opposition leaders Sam Rainsy and Kem Sokha had he known they were promising to “organise a new government” in the aftermath of the disputed 2013 national elections. In a clip from his speech

  • Massive ceremony at Angkor Wat will show ‘Cambodia not in anarchy’: PM

    Government officials, thousands of monks and Prime Minister Hun Sen himself will hold a massive prayer ceremony at Angkor Wat in early December to highlight the Kingdom’s continuing “peace, independence and political stability”, a spectacle observers said was designed to disguise the deterioration of

  • PM tells workers CNRP is to blame for any sanctions

    In a speech to workers yesterday, Prime Minister Hun Sen pinned the blame for any damage inflicted on Cambodia’s garment industry by potential economic sanctions squarely on the opposition party. “You must remember clearly that if the purchase orders are reduced, it is all

  • Ex-RFA journos accuse outlet

    Two former Radio Free Asia journalists held a press conference yesterday claiming they are each owed $28,000 by the US-funded radio broadcaster, which shuttered its in-country operations in September amid a government crackdown on independent media. The journalists, Sok Ratha and Ouk Savborey, maintained they organised