Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - TVK not CPP's

TVK not CPP's

TVK not CPP's

The Editor,

Please be informed that TVK is the national television station of the Royal Government

of Cambodia and is administered by the Ministry of Information.

The article entitled "Easing Past the Ruls, Debate being Televised" by

Karin Bo Berquist on page 15 of your edition of Septeember 6 - 19, 1996 is incorrect

in implying that TVK is the station of the Cambodian Pople's Party.

- Sieng Lapresse, Under-Secretary of State, Ministry of Information.

MOST VIEWED

  • New US bill ‘is a violation of Cambodian independence’

    After a US congressmen introduced bipartisan legislation that will enact sanctions on Cambodian officials responsible for “undermining democracy” in the Kingdom, government officials and the ruling Cambodian People’s Party on Sunday said they regarded the potential action as the “violation of independence and sovereignty

  • Long way to go before Cambodia gets a ‘smart city’

    Phnom Penh, Siem Reap and Battambang will struggle to attain smart city status without adopting far reaching master plans, according to officials tasked with implementing the program. The brainchild of the Association of Southeast Asian Nations (Asean), the smart city program seeks to link up

  • Japan bank buys major stake in ANZ Royal Bank

    Japan's largest bank acquired more than half of ANZ’s shares in Cambodia on Thursday, according to a statement from Kith Meng’s Royal Group. Japan's JTrust Bank, announced that they had acquired a 55% of stake in ANZ Royal Bank. According to a Royal Group

  • Ministry’s plan for net sparks fears

    The government has ordered all domestic and international internet traffic in the Kingdom to pass through a Data Management Centre (DMC) that has been newly created by the state-owned Telecom Cambodia, in a move some have claimed is an attempt to censor government critics. Spokesman