Logo of Phnom Penh Post newspaper Phnom Penh Post - Axiata Q4 to be strong

Axiata Q4 to be strong

Axiata Q4 to be strong

KUALA LUMPUR – Axiata Group Bhd, the Malaysian parent company of mobile-phone operator Hello, may report “strong” fourth-quarter earnings growth, helped by demand for wireless broadband amid an improving economy, CIMB Investment Bank Bhd said Thursday. Earnings may “surprise on the upside”, CIMB said in a report. Net income more than doubled during the third quarter to 503.7 million ringgit (US$148 million) from 243.9 million ringgit. However, this performance was not matched at the firm’s Cambodia arm where Axiata recorded a 5 percent slide in revenues. The company cited increased competition for the second successive quarter of falling earnings.

MOST VIEWED

  • Angkor Wat named as the top landmark for the second year

    Travel website TripAdvisor has named Cambodia’s ancient wonder Angkor Wat as the top landmark in the world for the second year running in their Travelers’ Choice Award 2018, an achievement Cambodian tourism operators expect will attract more tourists to the Kingdom. The website uses traveller

  • New US bill ‘is a violation of Cambodian independence’

    After a US congressmen introduced bipartisan legislation that will enact sanctions on Cambodian officials responsible for “undermining democracy” in the Kingdom, government officials and the ruling Cambodian People’s Party on Sunday said they regarded the potential action as the “violation of independence and sovereignty

  • Hun Sen detractors ‘will die’

    Prime Minister Hun Sen on Wednesday said those who curse or insult him would eventually die without a plot of land to bury their bodies after being killed by lightning, suffering the same fate as those who recently died in Thmar Baing district in Koh

  • Ministry’s plan for net sparks fears

    The government has ordered all domestic and international internet traffic in the Kingdom to pass through a Data Management Centre (DMC) that has been newly created by the state-owned Telecom Cambodia, in a move some have claimed is an attempt to censor government critics. Spokesman